Opdracht 4: Jingle Bells
Deze opdracht is gesitueerd in de aanloop naar kerstmis. De school geeft een kerstmarkt en er wordt van iedere klas verwacht dat ze iets voorbrengen. Het 5de leerjaar doet een dansje op het liedje Jingle Bells. Het is de bedoeling dat ze dat dansje eerst thuis al wat bekijken en inoefenen zodat ze het op school enkel nog moeten bijsturen waar nodig.
Verantwoording
ICT eindtermen
4. De leerlingen kunnen zelfstandig leren in een door ict ondersteunde leeromgeving.
Er wordt van de leerlingen verwacht dat ze op zelfstandige basis het dansje instuderen thuis zodat er in de klas enkel nog moet bijgestuurd worden. Op deze manier kunnen de leerlingen die er meer moeite mee hebben, meer tijd nemen om het dansje onder de knie te krijgen. Iedere leerling leert het op zijn of haar eigen tempo. Dit heeft als gevolg dat de leerlingen het dansje goed gaan kunnen omdat iedereen het op zijn eigen tempo heeft kunnen leren. Dit zorgt voor een goed groepsgevoel en uiteindelijk voor een mooi eindresultaat.
Eindtermen die ook aan bod komen:
3. De leerlingen kunnen zelfstandig oefenen in een door ict ondersteunde leeromgeving.
Eindtermen muzische vorming
BEX 1: Kinderen experimenteren met en bekwamen zich in de uitdrukkingsmogelijkheden van hun lichaam.
BEX 2: Kinderen bewegen vlot in tijd en ruimte
BEX 5: Kinderen ervaren de mogelijkheden van de lichaamstaal en van de dans om met zichzelf en met anderen te communiceren.